Veiligheidstrainingen

Online trainingen

voor supermarkten:

Elke week bezoeken miljoenen klanten de supermarkt. Helaas komt het voor dat klanten overlast veroorzaken, ze zijn geïrriteerd, boos, en in sommige gevallen zelfs agressief. Maar wat doe je eigenlijk in dit soort situaties? En hoe zorg je ervoor dat jij, je collega's en klanten zich veilig voelen?  Antwoorden op deze – en andere – vragen krijg je in de online modules van Samen Veilig.

De volgende modules zijn beschikbaar:

  • Samen veilig
  • Samen veilig bij de kassa
  • Samen veilig bij openen en sluiten
  • Samen veilig bij agressief gedrag
  • Samen veilig bij diefstal
  • Samen veilig bij criminaliteit

De trainingen kunnen worden gevolgd via www.supermarkt.nl/trainingen.

Workhops en groepstrainingen

Via het Vakcentrum kunt u diverse workshops en trainingen op het gebied van veiligheid in de winkel volgen. De duur van de workshop is in overleg. Leden van het Vakcentrum krijgen 20% korting. Geïnteresseerd? Neem contact op met het Vakcentrum via (0348) 41 97 71 of stuur een e-mail aan reactie@vakcentrum.nl.

Veiligheidsbeleid in de winkel
U heeft al beleid op het gebied van veiligheid, maar hoe is dit te vertalen naar de praktijk? In de workshop werkt u aan een concrete aanpak hiervoor.

Aanspreken van klanten
Het aan durven spreken van klanten in de winkel, voorkomt vervelend gedrag in de winkel. In de workshop wordt medewerkers geleerd hoe zij een klant in uiteenlopende situaties kunnen aanspreken.

Omgaan met emotie van klanten
Hoe je een klant aanspreekt, heeft invloed op het gesprek tussen klant en medewerkers. In deze workshop leren medewerkers omgaan met emotie en agressie bij klanten.

Omgaan met agressie van klanten
Veel agressie is een gevolg van de escalatie van gesprekken die met emoties beginnen. Omgaan met agressieve klanten en het omgaan met gestelde grenzen in het veiligheidsbeleid staan centraal in deze workshop.

Winkeldiefstal
Winkeldiefstal komt vaker voor dan je als ondernemer lief is en het heeft grote gevolgen op de beleving van medewerkers. In de workshop leert u vormen van diefstal herkennen en leert u ermee omgaan.

Omgaan met groepen
Bij het omgaan met groepen spelen verschillende bijzonderheden een rol. In deze workshop leer je je omgaan met deze aspecten.

Overval
Een overval wil je als ondernemer niet meemaken. Toch is het risico niet uit te sluiten en hoort het bij goed opdrachtgeverschap uw medewerkers voor te bereiden op een mogelijke overval.

Verwerking na een overval
De afhandeling van een overval is complex. Net als de verwerking ervan. In de workshop komen de belangrijkste do’s en dont’s aan de orde

Gepubliceerd: donderdag 10 oktober 2024