50% meer impulsverkoop
Niet alleen de tabakswaren verdwenen uit de Jumbo, ook de tijdschriften, lectuur en verschillende diensten verschoven naar Hoeksch Gemak. Dat bood Ardi de gelegenheid om in de supermarkt wat omzettingen door te voeren. Zo is het aantal zelfscankassa’s uitgebreid, tevens is de afdeling planten en bloemen vergroot én op een betere plek gesitueerd, direct bij de in- uitgang. Die omzetting genereert nu 50% meer impulsverkoop.
Uitdaging om partijen op één lijn te krijgen
Voor Hoeksch Gemak ging Ardi met verschillende partijen in zee. Convenience Concept, onderdeel van Lekkerland Groep, verzorgt de cadeauartikelen die Ardi onder de zelfbedachte naam Cadeau Concept brengt. Voor speelgoed (Top1Toys) en huishoudelijke artikelen (Marskramer) schakelde hij Otto Simon in.
Het was wel een uitdaging om de verschillende partijen op één lijn te krijgen, maar dat lukte volgens Ardi prima: “Een absolute vereiste voor mij was wel dat de formules hetzelfde kassasysteem delen. Dat is gelukt. Nu kan een klant op één punt alles afrekenen. Dat is niet alleen voor hem heel prettig maar ook voor de medewerkers."
"Verder werkten partijen goed samen bij de ombouw en aankleding van de winkel. Op wat hobbeltjes na vind ik dat dit goed is gelukt. De winkel ziet er aantrekkelijk uit, de presentaties worden goed uitgelicht en de verschillende assortimenten lopen organisch in elkaar over. Dat maakt het prettig winkelen."
"Voor de dagelijkse gang van zaken, de inkoop en verkoop, heb ik een goede bedrijfsleidster, Mariska, aan kunnen trekken die al bekend was met de verschillende assortimenten. Tevens is een aantal mensen overgestapt van Jumbo naar Hoeksch Gemak zodat je de nodige routine in huis haalde.”